Virtuele briefwisseling met mijn lievelingsmatroos Luuk


Luuk
Thu, 19 Jan 2012

"het was een koude winter.
als lag onder het ijs en sneeuw.
de zee was leeg maar toch was er een boot.
die boot heten de rana.
's'nacht als ik naar de stere keek, keek zij ook naar mij.
ik ben beneuwt is ze er nog vaart ze nog steeds rond.
ja dat dacht ik ik weet het zeker.
als ik aan jouw denk denk ik aan de boot, water, rust en liefde. als ik me niet op me gemak voel ga ik naar www.project fabel.org
even kijken hoe het met jou gaat.
niet dat ik het kan lezen want mijn engels is nog steets net zo slecht.
maar toch weet ik dat wij naar dezelfde maan kijken.
ik weet niet of je dit maltje ontvant op de zee.
maar toch weet ik dat jij ook aan miij denkt.
en als ik wet ouder ben ga ik met je mee.
op rijs avonturen beleven daar heb ik zin in.
als ik op school zit en daar na is er nooit wat leuks.
ik weet niet of je het kan lezen met al die spelings fouten.
maar toch weet ik dat jou nies over kond.


Luuk
p.s. ik wou dat ik jouw weer on zien"


 

Fabel

"Het was een warme winterdag
Op zee scheen de zon en we zagen twee dolfijnen
ze sprongen uit het water voor de kust van Italie
we voeren verder en zagen de vijf landen
waarvan er 1 onder water verdween
de zon ging onder als een rode fonkelende bol
en we bereikten de haven
die nacht lag er ijs op het dek
want de dagen waren warm en zonnig
maar de nachten koud
we aten pasta bij Giusepina la Mama
want de Italianen eten alle dagen pasta
en ik dacht aan de keer dat wij samen
met de rode bakfiets Frida
pizzas gingen kopen in Amsterdam
die we later op de Rana opaten
die nacht kon je niet slapen
want je was een beetje bang
de eerste nacht op de Rana
maar later was je niet meer bang
en hebben we als roosjes geslapen
die nacht was ik zoo gelukkig
het leek al helemaal alsof we samen op reis waren!
Ik denk vaak aan onze avonturen
de avonturen met mijn lievelingsmatroos Luuk!
Ik hoop met heel mijn hart dat je over een paar jaar
aan boord stapt en dat we samen nog meer avonturen gaan beleven!
Als ik aan jou denk ben ik altijd blij en trots
op mijn dappere en avontuurlijke held Luuk!




ps: ik wou ook dat ik jou weer eens kon zien!
pps: mag ik jouw verhaal op mijn website zetten? (gewoon in het Nederlands hoor, dan kun jij het ook lezen;-)"



Luuk


"besten fabel turlijk mag je het op je website zetten.
ik heb nog een verhaal dit is niet egt gebeurt wat ik het het gedroomd.
ik hoop de je niet zo veel last hebt van de spellingfoute wan dat zijn er wel veel
ik heb dit verhaal ook een betje zelf verzonnen maar ook gedroomd.

het feest begon rond acht uur in de avond.
het was erg geselig iedereen was aan het dansen.
ik liep wat rond door de school dat mocht niet maar ik deed het toch.
ik hoorde allemaal rare geluiden gegil en voetstapen het leek wel een krakende trap.
in iedergeval er klopte iets niet.
ik zag een boek heel toevalig een griezel boek.
ik weet niet wat de klas aan het doen was ze waren iemand kwijt.
ik pakte het boek maar er gebeurde iets.
ik zette een stapje naar achter.
de kast bewoog hij ging open!
ik viel in een gat het leek net alsof ik uren viel.
maar het was maar twee minuten.
er was niemand.
het was er donker bij elke stap die ik deed ging er ging er een lamp aan.
ik hoorde een stem.
help help is er ieman.
ik ben het marlijn
daar hing ze dan met een soort hand boeien aan de muur.
waar lichen de sleutels vroeg ik snel.
daar op die tafel.
niet heel slim fan die dief.
wat is er gebeurt zij ik snel.
een man een monster ik weet het niet meer.
we liepen door de gangen en daar was die dan het was een dief.
en man nee een dier.
het bleek een man te zijn die zich al drie jaar niet meer geschoren had.
hij zij: ik ziet vast al drie jaar ik was hier meester op deze school.
ik hat wel eens een verhaal van een meester gehoort maar ik wist niet dat hij hier was.
hij heeft ond de uitgang gewesen hij had een vrouw.
daar ging hij heen.
wij waren weer op het feest.
we mochten niks zeggen van hem.
zo was het tog nog een afontuur.

ik hoop dat je het een leuk verhaal vond.
ik ga verder aan mijn huiswerk maar je mag me wel een mailtje sturen hoor.
ik spreek je snel weer 
veel groeten van luuk 

ps je mag dit ook op je wepsit zetten hoor engels is ook goe"














Popular Posts