Miraculous Stories in Dutch, Oerol 11-20 juni 2010, Terschelling, Netherlands

Een donkerbruin verhaal met roze stift
Een verhaal van Tabare.

Ik heb iets heel bijzonders meegemaakt hier op Oerol.....
Twee dagen geleden waren we bij een vet concert. We zaten vlak voor het podium en we rookten een dikke vette joint...en nog een....en nog een....We vertelden elkaar mooie verhalen en er waren prachtige vrouwen. Een echt Oerol sfeertje! Plotseling zag ik een eenhoorn, een paar rode glittertjes......glow in de dark....magisch!

Luchtspiegelingen
Een verhaal van Daniel.

Een paar dagen geleden was ik op een geheim duinfeestje, een bunkerfeest en er kwam een heel erg mooi meisje naast me zitten......Toen ging ze weg....maar ik wist haar naam niet. De volgende dag kwam ik haar toevallig weer tegen op het Groene Strand en we hebben de hele dag naast elkaar op 1 zitzak gezeten...........

Onbevlekte ontvangenis
Een verhaal van de beste vriendin van Irma.

Ik droomde tegelijk met de geliefde van Irma dat Irma zwanger was. Maar Irma wilde nooit kinderen. Een week later was ze zwanger. In mijn droom was haar kindje een meisje met krullen en een rood jasje aan. Maar het werd een jongen!

Hoe de wind het geluid van de kinderen overnam
Een verhaal van Alexander Nieuwenhuis.

Ik was in Tarnac, in een massief van duizend heuvels en duizend koeien. Uren lopen, grote winden, sterke winden, het bos ruiste....warme grote winden....omringd door fantastische luchtverplaatsing. Ik had die nacht heel rijk gedroomd en die ochtend hoorde ik in de verte geruis....vanuit de verte kwamen drie kinderen op fietsen aan. Waar zijn hun ouders? Ik zei 'bonjour'. We keken elkaar 1 minuut aan, toen fietsten ze weer door. Toen hun geluid in de verte verdween nam de wind het weer over.

Herman
Een verhaal verteld door de vrouw van Herman, Jeltje.

Wij wonen in Australie maar we komen oorspronkelijk uit Friesland. We zijn speciaal voor Oerol uit Australie overgevlogen. Mijn man en ik zijn veertig jaar getrouwd en gisteravond ben ik mijn ring verloren. Ik zag dat ik hem kwijt was toen we op het Groene strand waren. Mijn man is zijn ring al veel langer geleden verloren, maar nu zijn we hem dus allebei kwijt. Misschien dat iemand hem wel vind. Het is een brede gouden ring en de naam van mijn man en de datum staan erin gegrafeerd: 'herman 19-9-69'

Zonder titel
Een verhaal van Andre.

Ik heb ooit twee kinderen uit het water gehaald. Dat is op mijn pad gekomen. De kinderen gingen visjes kijken. Ik vroeg hen of ze konden zwemmen. Ze zeiden niets. Ik stapte in mijn auto en wilde wegrijden. Ik keek nog eens om maar zag de kinderen niet meer. Ik keek richting het water en daar zag ik een kringetje. Ik sprong uit mijn auto en dook het water in. Ik wist ze allebei te redden. Ik heb later pas ervaren hoe mensen met elkaar verbonden zijn. Het was de doodstrijd van die kinderen die mij riep. Al mijn schakelaars gingen aan en ik wist precies wat ik moest doen. Boodschap: Ik was met hen verbonden en daarom wist ik hen te vinden.

Mink
Een verhaal van Jellie Kats

Ik ben een paardenmeisje. Van jongs af aan heb ik altijd ponies en paarden gehad. Op mijn 34ste trouwde ik en ben ik gestopt met paarden. Ik dacht, het huwelijk en paarden zijn niet te combineren. Tot twee weken voor pinksteren dit jaar. We waren op zoek naar een bankje. Mijn man had een mooi bankje gezien op marktplaats. Maar bij die advertentie van het bankje stond ook een advertentie van een paard. Een Fries paard. Het paard sprak mijn man meteen aan. Die avond zegt hij tegen me: Je moet dit nummer maar eens bellen. En mijn man houdt niet van paarden maar dit paard had hem geraakt. Ik was helemaal overdonderd. Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog een paard.... Dus, wij bellen, blijkt het paard net die dag verkocht. Maar het bankje was er nog wel. Twee weken later ging mijn man het ophalen. Wordt er precies op het moment dat mijn man daar is gebeld, dat degene die het paard gekocht had, de koop toch niet wil laten doorgaan.....Nou, nu staat het paard dus bij ons in de tuin. Ik had nooit gedacht dat het mogelijk was maar nu ben ik weer met de paarden herenigd. Hij heet Mink en we zijn elkaar nu heel voorzichtig aan het leren kennen. Mink en ik. Zo moet het zijn. Wij horen bij elkaar.


Popular Posts